WK-fiók súgó

A Wolters Kluwer Hungary Kft. online szolgáltatásainál a felhasználókat egységesen kezeljük. Ennek köszönhető az, hogy egy adott felhasználónévvel bármely weboldalunk bármely szolgáltatására be tud jelentkezni a felhasználó, amennyiben előfizette azt.

A felhasználók és szolgáltatások adminisztrálása a WK-fiókban (korábbi nevén Complex ID) történik.

A WK-fiókot a https://fiok.wolterskluwer.hu/ weboldalon éri el.

A Wk-fiókban könnyen végezhetőek el a több felhasználót vagy szolgáltatást érintő műveletek, például egy adott szolgáltatáshoz hozzáféréssel rendelkező felhasználóknak további szolgáltatás kiosztása.

Wolters Kluwer Hungary Kft. HelpDesk
Ügyfélszolgálati munkatársaink munkaidőben telefonon és e-mailben is készséggel állnak rendelkezésére az alábbi elérhetőségeken:
Telefon: +36 (1) 464-5656
E-mail: info-hu@wolterskluwer.com

Online regisztrációs azonosító aktiválása

A Wolters Kluwer Hungary Kft. online szolgáltatásainak használatához első alkalommal regisztrálnia szükséges a https://fiok.wolterskluwer.hu/ weboldalon (WK-fiók).

Regisztrációs azonosító aktiválása

Amennyiben első alkalommal kívánja használni a Wolters Kluwer Hungary Kft. online szolgáltatásait, regisztrálnia szükséges.

A regisztrációhoz szükséges online regisztrációs kódot korábban a számlánkon már eljuttattuk Önnek, de szükség esetén a területileg illetékes értékesítési képviselőnk is készséggel áll rendelkezésére.

A regisztrációs azonosító az Ügyfél valamennyi online szolgáltatásánál azonos, így bármelyik online szolgáltatás számláján ugyanaz az azonosító szerepel.

A Wolters Kluwer Hungary Kft. egyes szolgáltatásai nem adminisztrálhatóak a WK-fiókon keresztül, pl. DVD alapú Jogtár.

A regisztráció első lépéseként kattintson az Online azonosító aktiválása gombra.

Gépelje be online regisztrációs azonosítóját.

Az Aktiválás gombra kattintva megjelenik egy felhasználói adatlap. A felhasználói adatokat kitöltve létrehozza cégének első felhasználóját, aki automatikusan hozzáférést kap a cég összes online szolgáltatásához, továbbá adminisztrátor lesz.

A létrehozott felhasználónévvel és jelszóval a Wolters Kluwer Hungary Kft. valamennyi online szolgáltatását elérheti.

Adminisztrátor
Aki az online regisztrációs kódot aktiválja, automatikusan adminisztrátor lesz a WK-fiókban. Ez azt jelenti, hogy (amennyiben az előfizetése engedi) további felhasználókat vehet fel és mind a felhasználókat, mind a hozzáféréseket menedzselheti.
Amennyiben az adminisztrátori jogot szeretné később átadni egy másik felhasználónak, vagy további adminisztrátort szeretne kijelölni, erre is lehetősége van.

A regisztrációt csak akkor kell elvégeznie, ha korábban még nem regisztrált. Ha már regisztrált korábban, jelentkezzen be a WK-fiókba, ahol a Szolgáltatások menüpontban adminisztrálhatja valamennyi online szolgáltatását.

Ha korábban már regisztrált, de nem emlékszek felhasználónevére, keresse a Wolters Kluwer Hungary Kft. HelpDesk munkatársait!
Ha korábban már regisztrált, de nem emlékszik jelszavára, kérjen új jelszót!

Kell-e egy új szolgáltatást aktiválni?

Abban az esetben, ha már regisztrált a WK-fiókba és az Ön cége újabb szolgáltatást vásárol, nem kell újra elvégeznie a regisztrációs azonosító aktiválást. A regisztrációs azonosító ugyanis az Ügyfél összes szolgáltatása esetében azonos.

Minden új szolgáltatás automatikus az adminisztrátorhoz kerül kiosztásra.

Az új szolgáltatást az adminisztrátor a WK-fiókba belépve a Szolgáltatások menüpontban tudja kiosztani azt a felhasználóknak. Ez nagyon fontos, automatikusan ugyanis egyetlen felhasználó sem kap hozzáférést egy új szolgáltatáshoz!

Felhasználói adatlap kitöltése

A megjelenő adatlapon a csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező.

Felhasználónév

A „Felhasználó név” hossza minimum négy, maximum hatvannégy karakter lehet, és nem tartalmazhat ékezetes betűket. Ez lesz a felhasználói neve minden online szolgáltatásunkhoz. A felhasználónév utólag nem módosítható, ezért kérjük, körültekintően válassza meg.

Jelszó

A jelszó hossza minimum négy karakter, és nem tartalmazhat ékezetes karaktereket. A jelszót az esetleges elgépelések elkerülésére kétszer kell begépelnie. Minden további online szolgáltatásunkhoz az itt megadott felhasználónevet és jelszót kell használnia.

Beosztás, cég tevékenységi köre

A legördülő „Ön beosztása” és „Cég tevékenységi köre” listát úgy állítottuk össze, hogy lehetőleg megtalálja az Önre vonatkozó legpontosabb adatot. Amennyiben nem talál megfelelő beosztást vagy tevékenységi kört, az „Egyéb” sor kiválasztásával tetszőleges választ is megadhat. Ebben az esetben a lista alatt lévő szövegmező kitöltése kötelezővé válik.

E-mail értesítés

Az adatlapon beállíthatja, hogy e-mail értesítést kérhet a WK-fiókban történő minden változásról (pl. hozzáférés módosításáról, jelszó változtatásáról).

Amennyiben a regisztráció során elmulasztja ezt, a WK-fiókba belépve, a saját adatlapján is beállíthatja az e-mail értesítőt.

Belépés a szolgáltatásokba


Keresse fel az Ön által megrendelt online szolgáltatáshoz tartozó weboldalt vagy alkalmazást. Gépelje be a regisztrációkor megadott felhasználói nevét és jelszavát. A bejelentkezést követően már használhatja az online szolgáltatást.

Belépés a WK-fiókba

Az aktiválás során létrehozott felhasználónevével és jelszavával tud belépni a WK-fiókba, is, ahol amennyiben előfizetése engedi, további felhasználókat vehet fel, az egyes online szolgáltatásokhoz hozzáféréseket adhat (vagy vehet el).

Elfelejtett jelszó

A bejelentkező formon látható Elfelejtett jelszóra kattintva e-mailt fog kapni a megadott e-mail címére, melyen keresztül megváltoztathatja jelszavát.

Ehhez adja meg a felhasználónevét, valamint töltse ki a képernyőn található ellenőrző mezőt.

Amennyiben a megadott felhasználónév megtalálható rendszerünkben, elküldjük regisztrált e-mail címére a további teendőket tartalmazó üzenetet.

Abban az esetben, ha a felhasználónevére nem emlékszik, kérjük, keresse HelpDesk munkatársainkat.

Adminisztrátori joggal nem rendelkező felhasználók számára elérhető funkciók

Felhasználónevével és jelszavával jelentkezzen be a WK-fiókba, ahol

  • megtekintheti, hogy mely online szolgáltatásokra rendelkezik, vagy rendelkezett előfizetéssel
  • megváltoztathatja jelszavát, valamint
  • megtekintheti a hozzáférésekkel kapcsolatos üzeneteit.

Saját fiók

A Saját fiók menüpontban megtekintheti személyes adatait, valamint az Ön számára kiosztott szolgáltatásokat.

Saját fiók

Láthatja továbbá, melyek a kiosztható szolgáltatások (melyekre van még szabad licence a cégének). Ezekhez a szolgáltatásokhoz hozzáférést kérhet az adminisztrátorától.

Kiosztható szolgáltatások

A személyes adatai és a hozzáférések módosítására csak az adminisztrátoroknak van lehetőségük.

Ki az Ön adminisztrátora?
Az Üzenetek menüpontra kattintva az egyes üzenetek szövegében láthatja, ki az Ön adminisztrátora. Az Adminisztrátor felhasználónevére kattintva e-mailt küldhet neki.
Ki az Ön adminisztrátora?

Jelszóváltoztatás

A Jelszóváltoztatás menüpontban megváltoztathatja a jelszavát. Ehhez meg kell adnia a korábbi jelszavát, valamint kétszer egymás után az új jelszavát.

Az új jelszó hosszának is minimum négy karakternek kell lennie, és nem tartalmazhat ékezetes karaktereket.

Jelszóváltoztatás

Üzenetek

Az üzenet menüpontban visszamenőleg megtekintheti, hogy a WK-fiókját érintően milyen változások történtek.

Az üzeneteket törölheti is.

Rendszerüzenetek

Adminisztrátori joggal rendelkező felhasználók számára elérhető funkciók

Felhasználók felvétele

Új felhasználó felvételéhez lépjen a Felhasználók menüpontra, és kattintson a képernyő jobb felső sarkában látható Felhasználó felvétele menüpontra.

Felhasználók felvétele

Az új felhasználó felvétele adatlapon a csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező.

Új felhasználó felvétele

Felhasználónév

A „Felhasználó név” hossza minimum négy, maximum hatvannégy karakter lehet, és nem tartalmazhat ékezetes betűket. Ez lesz a felhasználó neve minden online szolgáltatásáunkhoz. A felhasználónév nem módosítható, ezért kérjük, körültekintően válassza meg.

Jelszó

A jelszó hossza minimum négy karakter, és nem tartalmazhat ékezetes karaktereket. A jelszót az esetleges elgépelések elkerülésére kétszer kell begépelnie. Minden további online szolgáltatásunkhoz az itt megadott felhasználónevet és jelszót kell használnia.

A felhasználói adatok megadását követően választhat, hogy további felhasználókat vesz fel, vagy pedig a létrehozott felhasználónak hozzáférést ad a kiosztható szolgáltatásokból.

Abban az esetben, ha egymás után több felhasználót is rögzít, lehetősége van a felhasználók felvételét követően az új felhasználóknak egyszerre kiosztani hozzáférést a kiválasztott online szolgáltatáshoz (szolgáltatásokhoz).

E-mail cím

A felhasználó email címének olyan egyedi e-mail címet adjon meg, melyet valóban a felvett felhasználó használ.

Az itt megadott e-mail címre kapja ugyanis a felhasználó az értesítéseket a szolgáltatásokhoz való hozzáférésekben bekövetkezett változásokról, valamint egyes szolgáltatások esetén az itt megadott email címre küldünk értesítést a felhasználónak.

Hozzáférések kiosztása

A felhasználói felvétele után választhat, hogy újabb felhasználót rögzít, vagy a felvett felhasználónak ad hozzáférést.

Abban az esetben, ha egymás után több felhasználót is rögzít, egy kattintással ki tudja osztani a hozzáféréseket valamennyi felhasználó részére.

Abban az esetben, ha hozzáférést szeretne osztani, kattintson a „Felhasználó felvétele-Hozzáférés kiosztása” gombra.

Új felhasználó szolgáltatás kiosztása

A kiosztható szolgáltatások táblázatban láthatja, melyek azok a szolgáltatások, melyekre van szabad licenc. A kiosztani kívánt szolgáltatás neve előtt tegyen pipát a jelölőnégyzetbe, majd kattintson a Hozzáadás gombra.

Felhasználó szolgáltatás módosítása

Felhasználó jelszavának módosítása

Az adminisztrátorok módosíthatják a felhasználók jelszavát.

Ehhez kattintson a Felhasználók menüpontban a kiválasztott felhasználó nevére, és a Felhasználó adatlapján a Jelszóváltoztatás gombra.

Felhasználó jelszóváltoztatása

Elsőként adja meg az Ön (Adminisztrátor) jelszavát, majd a felhasználónak kiosztani kívánt jelszót, kétszer egymás után.

Jelszóváltoztatás

A jelszó hossza minimum négy karakter, és nem tartalmazhat ékezetes karaktereket.

Felhasználók törlése

Felhasználó törlésére csak a Wolters Kluwer Hungary Kft. HelpDesk munkatársainak van lehetőségük.

Azok a felhasználók, akiket töröltek, a Felhasználói listában dőlt betűvel jelennek meg.

A törölt felhasználókat a Felhasználói lista feletti szűrőt használva láthatja a felhasználói listában.

Felhasználók törlése

Abban az esetben, ha egy törölt felhasználónak hozzáférést adnak egy szolgáltatáshoz, a felhasználó ismét aktívvá válik.

Felhasználók összes szolgáltatásának elvétele

Ha egy felhasználótól az összes szolgáltatását el szeretné venni (mert pl. kilépett a szervezetből, vagy tartósan távol van), az alábbi módokon teheti meg:

A Felhasználói adatlapon tegyen a felhasználó neve előtti jelölőnégyzetbe pipát, majd kattintson az Összes szolgáltatás törlésére.

Összes szolgáltatás törlése

Ekkor a felhasználó minden hozzáférése törlésre kerül, a felhasználó azonban továbbra is szerepelni fog a Felhasználói listában, de sárga háttérszínt kap.

Nincs szolgáltatása

A felhasználó szolgáltatásait a Felhasználó saját adatlapjáról is törölheti. Ez esetben kattintson a Felhasználó listában a Felhasználó nevére, majd az adatlap jobb oldali sávjában a Felhasználó szolgáltatási panelen jelölje ki az összes szolgáltatást, és kattintson a Törlés gombra.

Törlés adatlapról

Ekkor a felhasználó minden hozzáférést töröljük. A felhasználó azonban továbbra is szerepelni fog a felhasználói listában, de sárga háttérszínt kap.

A szolgáltatással nem rendelkező felhasználókra egyelőre nem tud szűrni a felületen.

Több felhasználó szolgáltatásának egyidejű módosítása

Egyszerre több felhasználónak is kioszthat egy vagy több szolgáltatást, vagy törölhet hozzáférést.

Ehhez kattintson a Felhasználók menüpontra, majd válassza ki a felhasználókat (akár az összes felhasználót) oly módon, hogy a felhasználók neve előtti jelölőnégyzetbe pipát tesz.

Összes felhasználó kijelölése

Kattintson a Szolgáltatás módosítása menüpontra.

Ekkor egy új lapon megjelennek a kiválasztott felhasználók.

A felület jobb oldali sávjában láthatja

  • azokat a szolgáltatásokat, amelyek a kiválasztott felhasználók mindegyikének ki vannak osztva
  • továbbá azokat a még kiosztható szolgáltatásokat, amelyekre van annyi szabad licenc, ahány felhasználót kiválasztott.
Kiválasztott felhasználók

A kiválasztott szolgáltatás neve előtti jelölőnégyzetbe tegyen pipát, majd kattintson a Hozzáadás gombra.

Felhasználó adatainak módosítása

Az Adminisztrátor a felhasználó valamennyi adatát – a felhasználónevet kivéve – módosíthatja.

Ehhez kattintson a Felhasználó menüpontban a kiválasztott felhasználó nevére, majd a felhasználó adatlapján módosítsa a kívánt adatokat és kattintson a Mentés gombra.

Szolgáltatáslista

A Szolgáltatás menüpontban megtekintheti az Ügyfél összes élő és lejárt szolgáltatását.

Szolgáltatáslista

A szolgáltatások csoportosítva jelennek meg a felületen, értelemszerűen azok a csoportok látszanak, amelyekre az adott Ügyfélnek előfizetése van.

  • Új Jogtár szolgáltatások
  • E-könyvek, e-magazinok
  • Szakmai portálok
  • Egyéb szolgáltatások.

Az egyes szolgáltatások neve mellett további releváns információkat is láthat, így az előfizetés érvényességének végét.

Szűrés a szolgáltatások között

A szolgáltatás-csoportokban szűrhet a szolgáltatás nevére, valamint a szolgáltatás listát az előfizetés érvényessége alapján rendezheti.

Az összes szolgáltatásban egyidejűleg is kereshet. Ehhez kattintson a felület jobb felső sarkában látható keresőmezőbe és kezdje el gépelni a keresett szolgáltatás nevét.

Szűrés a szolgáltatások között

Lejárt szolgáltatások megtekintése

Abban az esetben, ha a lejárt szolgáltatásokat is szeretné megtekinteni, tegyen pipát a Lejárt szolgáltatások előtti jelölőnégyzetbe.

Lejárt szolgáltatások megtekintése

Új Jogtáras szolgáltatások

Az új Jogtáras szolgáltatások esetében fontos alapfogalmak:

Licenckeret: a licenckeret mutatja meg, hogy az adott szolgáltatás összesen hány felhasználónak osztható ki.

Szabad licencek száma: azt mutatja meg, hogy a licenckeretből mennyi hozzáférés van még szabadon, azaz mennyi osztható ki.

Konkurens licencek száma: Az új Jogtár esetében fontos információ még a konkurens licencek száma, ez azonban a WK-fiókban nem látható. A konkurens licencszám mutatja meg, hogy egyidejűleg hány felhasználó használhatja a Jogtár felületén az adott szolgáltatást.

Hozzáférés kiosztása több felhasználónak egy szolgáltatáshoz

Szolgáltatás kiosztására az alábbi módon is lehetősége van:

Válassza ki a Szolgáltatások menüpontban a kiosztani kívánt szolgáltatást. Kattintson a szolgáltatás nevére, ekkor megjelenik a szolgáltatás adatlapja.

A szolgáltatáshoz hozzáférő felhasználók

Itt tekintheti meg:

  • a szolgáltatásra licenckeretét,
  • a még szabad licencek számát,
  • az előfizetés érvényességének végét, valamint
  • azt, hogy mely felhasználóknak van kiosztva a szolgáltatás.

A Hozzáférés kiosztása gombra kattintva megjelenik azon felhasználók listája, akik még nem rendelkeznek a kiválasztott szolgáltatásra előfizetéssel.

A szolgáltatáshoz nem hozzáférő felhasználók

A listában a felhasználók neve előtti jelölőnégyzetbe pipát téve választhatja ki azokat a felhasználókat, akiknek a terméket ki szeretné osztani.

Ezt követően kattintson a Hozzáférések kiosztása menüpontra. Ekkor a kiválasztott felhasználók megkapják a hozzáférést a szolgáltatáshoz.

Szolgáltatás törlése adott szolgáltatás (kijelölt/összes) felhasználójától

Lehetősége van egy adott szolgáltatás a kijelölt vagy összes felhasználótól elvenni a hozzáférést. Ehhez kattintson a Szolgáltatások menüpontra, majd válassza ki az elvenni kívánt szolgáltatást.

Ezt követően válassza ki, mely felhasználóktól kívánja elvenni a szolgáltatást. Ez lehet az adott szolgáltatás összes felhasználója is. Majd kattintson a Szolgáltatás törlése gombra.

Szolgáltatás törlése

Ekkor a kiválasztott felhasználók adott szolgáltatásra vonatkozó hozzáférése törlődik.

Adott szolgáltatás összes felhasználójának újabb szolgáltatás kiosztása

Lehetősége van arra is, hogy egy adott termék összes felhasználójának újabb szolgáltatáshoz osszon hozzáférést.

Ehhez kattintson a Szolgáltatások menüpontra, majd válassza ki azt a szolgáltatást, amelyre hozzáféréssel rendelkező felhasználóknak újabb szolgáltatást szeretne kiosztani.

A szolgáltatás adatlapján válassza ki az összes felhasználót, majd kattintson a Hozzáférés módosítása gombra.

Újabb szolgáltatás kiosztása

Ekkor megjelennek a Kiosztható szolgáltatások között azok a szolgáltatások, amelyekre elegendő szabad licenc van még. Tegyen a szolgáltatás neve előtti jelölőnégyzetbe pipát és kattintson a Hozzáadás gombra.

Ekkor valamennyi kiválasztott felhasználó megkapja a szolgáltatást.